Układy hamulcowe koncernu Volkswagen

1970-01-01 01:00:00 / Fr
Układy hamulcowe koncernu Volkswagen

Volkswagen jest z jednym z najpopularniejszych producentów na starym kontynencie, produkując chociażby kultowego Golfa. Z uwagi na wielkość koncernu, wiele rozwiązań technicznych - w tym układy hamulcowe - trafiają do kilku modeli jednocześnie. Spotkamy je nie tylko w VW, ale również w Audi, Skodach i Seatach. W przypadku niewielkich modeli Volkswagen stosuje zestawy hamulcowe niemieckich producentów - około 80% modeli dostaje pływające zaciski ATE, Girling i TRW. Nie dotyczy to crossoverów i wybranych wersji topowego Phaetona - tutaj stosowano wydajne układy Brembo.

Volkswagen jest z jednym z najpopularniejszych producentów na starym kontynencie, produkując chociażby kultowego Golfa. Z uwagi na wielkość koncernu, wiele rozwiązań technicznych - w tym układy hamulcowe - trafiają do kilku modeli jednocześnie. Spotkamy je nie tylko w VW, ale również w Audi, Skodach i Seatach. W przypadku niewielkich modeli Volkswagen stosuje zestawy hamulcowe niemieckich producentów - około 80% modeli dostaje pływające zaciski ATE, Girling i TRW. Nie dotyczy to crossoverów i wybranych wersji topowego Phaetona - tutaj stosowano wydajne układy Brembo.

Rozwój układów hamulcowych Volkswagena najłatwiej obserwować na przykładzie kompaktowego Golfa. Pierwsza generacja wyposażona była w niewentylowane tarcze przy przedniej osi i bębny z tyłu. Także GTi dysponowało takim zestawem. Z kolei druga odsłona otrzymała zmodernizowany układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu - od Golfa III wszystkie GTi dostawały zupełnie inne niż wersje cywilne hamulce, początkowo o średnicy 280 mm.

Dalej inżynierowie Volkswagena tworzyli układy hamulcowe które montowane były nie tylko w Golfach - instalowano je także w Passatach, Jettach i Scirocco. Unifikacja pozwala na duże oszczędności kosztów produkcji oraz bardzo ułatwia serwis auta. W ten sposób użytkownicy dostają ogromną bazę części zamiennych do wyboru (więcej tu - http://brakestock.pl/vw.golf.tarcze-hamulcowe/ )

Odmiany GTI i inne mocniejsze warianty nadal wyposażane były w wydajne systemy hamulcowe. Dla przykładu wspomnimy o Golfie R z zaciskami FNR-G i tarczami 345 mm - montowane były także w Seacie Leonie Cupra, Audi S3 razem z zaciskami fiksowanymi Brembo.

Natomiast w cywilnych pojazdach Volkswagen stosował zacisk FN-3 razem z tarczami 288 i 312 mm. Pływające zaciski po raz pierwszy użyto w Golfie V - trafiły także do Audio A3, Seata Leona, VW Passata i Skody Octavii. Podobna wersja hamulców montowała się do VW Passat, Passat Alltrack i CC. 

Niezależny rozdział stanowią SUV-y - Touareg. SUV klasy premium skonstruowany na płycie podłogowej Porsche Cayenne i Audi Q7. W jego przypadku wykorzystano wydajne zestawy hamulcowe Brembo - z wyjątkiem wersji wysokoprężnych (układy ATE FN-44). Zaciski hamulcowe mają 4-6 tłoczków z przodu i 2-4 z tyłu. Klocki hamulcowe wykonano z organicznych materiałów, nadają się idealnie do spokojnej jazdy. Dla bardziej wymagających polecamy ceramiczne produkty.

Brakestock.pl